Kanak-kanak 8 tahun pandu van ke McDonald's, belajar memandu di YouTube

TERLALU berkeinginan untuk memakai burger keju McDonald mendorong seorang kanak-kanak berusia 8 tahun daripada OHIO Timur Palestin memandu van kepunyaan bapanya dan membawa bersama adiknya yang berusia 4 tahun menuju ke restoran itu.



Kejadian itu berlaku Ahad lalu sekitar jam 8 malam di negara Columbiana dimana ketika itu bapa mangsa sudah masuk tidur setelah penat seharian bekerja dan ibunya terlena di sofa ketika duduk bersama-sama anaknya.

Seorang saksi yang melihat kanak-kanak itu memandu terus menghubungi polis.

Seorang pegawai polis yang dikenali sebagai Jacob Koehler ketika ditemubual oleh pemberita Fox 8 dipetik sebagai berkata, kanak-kanak itu memandu dengan jarak lebih kurang sebatu dari rumahnya melalui 4 persimpangan, perlu melintasi landasan keretapi dan memerlukan dia membelok ke kanan dan kiri.

Menurut saksi yang melihat kanak-kanak itu memandu, kanak-kanak itu dikatakan mematuhi undang-undang jalan raya dan mematuhi had laju.

Ketika tiba di restoran McDonald's itu di jalan pasar, secara kebetulan terdapat rakan kepada keluarga kanak-kanak itu yang melihat kehadiran mereka tanpa penjaga dan memberitahu datuk kanak-kanak itu sebelum membelanja kanak-kanak itu makan burger keju yang mereka ingini.

Sejurus kemudian,pihak polis tiba dan menyoal siasat kanak-kanak itu. Hasil soal siasat mendapati kanak-kanak itu belajar memandu di aplikasi YouTube.

Tiada kecederaan dilaporkan dan kes ini masih dalam siasatan. — EdisiRakyat.com, 14 April 2017

Post a Comment

Previous Post Next Post