Restoran diserang empat penyamun bersenjatakan parang, rugi kira-kira RM30,000

SATU kejadian samun menggemparkan negara semalam  apabila sebuah restoran barbeku di Taman Melawati diserang sekumpulan lelaki bersenjatakan parang yang meluru masuk ke dalam premis itu dan melarikan  barang-barang berharga milik pelanggan dan peniaga kedai tersebut.



Dalam rakaman video berdurasi satu minit yang tular di laman sosial semalam, kelihatan pelanggan sedang menikmati makan malam mereka sebelum empat lelaki yang memakai topi keledar penuh menyerang restoran itu kira-kira jam 9.42 malam.

Kumpulan bersenjatakan parang itu mengacukan parang ke arah pelanggan dan menuntut mangsa untuk menyerahkan barang-barang berharga mereka.



Pelanggan yang ketakutan dilihat memberi barang-barang berharga mereka kepada kumpulan itu tanpa melawan kerana takut dicederakan.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Hamzah Alias berkata, "kumpulan penjenayah itu juga mengambil wang tunai dan kotak wang dari restoran sebelum mereka melarikan diri.

Sepasukan polis telah dikerahkan ke restoran sebaik sahaja kami dimaklumkan. Kami telah mengambil rakaman kamera litar tertutup-televisyen dari kedai dan siasatan masih berjalan, "katanya.

Kumpulan penyamun itu berjaya melarikan pelbagai barangan berharga termasuk telefon bimbit yang dianggarkan bernilai kira-kira RM29,745. Mereka melarikan diri menaiki tiga motosikal Yamaha Y150LC dengan warna biru, oren dan ungu.

Hamzah meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya tampil bagi membantu siasatan.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan kerana rompakan berkumpulan dan rompakan bersenjata. — EdisiRakyat.com, 8 Mei 2017

Post a Comment

Previous Post Next Post