Inspektor Bukit Aman bergelut dengan Polis selepas kantoi pecah rumah

SEORANG Inspektor yang bertugas di ibu pejabat Bukit Aman dilaporkan bergelut dengan pihak polis sebelum ditangkap selepas "kantoi" memecah masuk rumah jirannya di Taman Bangi Avenue pada hari Khamis.

Suspek berusia 31 tahun, yang bertugas di Jabatan Anti Pengubahan Wang Haram (AMLA) itu digari dan ditahan oleh sepasukan polis ketika dia sedang tercuri-curi menuruni tangga dengan sebuah beg mengandungi barang yang dicuri dan sebilah pisau lapor MMO.

Ketua Polis Daerah, ASP Dzaffir Mohd Yussof berkata, Balai Polis Bangi menerima panggilan pada jam 5 petang ketika jiran-jirannya ternampak seorang lelaki sedang mengumpil kunci pintu

Katanya ketika sampai di tempat kejadian, pemeriksaan mendapati kunci pintu belakang rumah berkenaan telah diumpil dan pintunya dalam keadaan renggang.

Menurut Dzaffir, pihak polis telah masuk ke dalam rumah dan terserempak dengan suspek yang sedang menuruni tangga.

"Satu pergelutan telah tercetus, namun pihak polis berjaya menguasai situasi dan menangkap suspek," katanya.



"Suspek mempunyai sebuah beg dan sebilah pisau,"

Katanya lagi pihak polis telah memaklumkan kepada pemilik rumah, seorang penasihat kewangan berusia 45 tahun yang kemudiannya bergegas pulang ke rumah.

Kata Dzaffir lagi, ketika pemilik rumah pulang, Barulah dia sedar bahawa suspek dalam tahanan merupakan jirannya

"Tuan rumah telah memeriksa rumahnya dan mendapati kesemua bilik-bilik tidur dan ruang tamu telah digeledah. Dia juga mengesahkan bahawa barang-barang di dalam beg suspek adalah barang miliknya,"

Antara barangan yang dicuri ialah, monitor computer, sebuah beg tangan, sebuah peranti realiti virtual, dan kotak-kotak tabung syiling.

Suspek dilaporkan telah dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang.

Kes berkenaan telah diklasifikasikan sebagai menceroboh. Suspek ditahan reman sehingga hari Isnin. — EdisiRakyat.com, 14 Oktober 2017

Post a Comment

Previous Post Next Post