Ads Top

Kasih ibu: sanggup redah rumah terbakar demi selamatkan bayi

KASIH seorang ibu, itulah yang dapat digambarkan terhadap tindakan seorang wanita, sanggup meredah rumahnya yang sedang marak dijilat api demi menyelamatkan bayinya.

Kejadian itu dilaporkan berlaku pada jam 3.45 petang di Pangsapuri Proton Seksyen 27, Shah Alam, ketika seorang ibu berusia lingkungan 20-an sedang memasak apabila tong gas yang digunakan tiba-tiba disambar api.

Ketua Balai Bomba Shah Alam, Azmel Kamarudin dilaporkan berkata, wanita tersebut terkejut apabila menyaksikan tong gas memasak di dapurnya tiba-tiba terbakar. Dia terus berlari keluar ke rumah jiran untuk mendapatkan bantuan.

"Dia panik dan terus berlari keluar untuk mendapatkan bantuan. Namun pada waktu itu dia baru menyedari bahawa api merebak begitu cepat dan bayinya yang baru dilahirkan masih berada di dalam rumah."

"Pada saat itu, dia memberanikan diri berpatah balik masuk ke dalam rumah untuk menyelamatkan bayi," kata Azmel seperti yang dipetik oleh NST.

Katanya, kedua-dua anak dan ibu berjaya menyelamatkan diri tanpa mengalami sebarang kecederaan. Kebakaran tersebut telah memusnahkan 50 peratus rumah berkenaan.

Lapan anggota bomba dan penyelamat telah dikejarkan ke tempat kejadian selepas menerima panggilan kecemasan pada 3.53 petang. — EdisiRakyat.com, 20 Oktober 2017

kebakaran flat proton

No comments:

Powered by Blogger.