Ads Top

Gadis 14 tahun maut direnjat elektrik dari kabel pengecas iPhone 6

RAMAI di kalangan masyarakat yang sering tertidur sambil telefon bimbit dicas pada waktu malam. Namun perbuatan yang kelihatan seperti tidak berbahaya itu telah menggadaikan nyawa seorang gadis warga Vietnam.

Berdasarkan sumber berita British, seorang pelajar berusia 14 tahun Le Thi Xoan, maut direnjat elektrik dari kabel pengecas telefon yang rosak ketika sedang tidur.

Siasatan awal mendapati mangsa dipercayai mengecas telefon pintar jenis iPhone 6 miliknya, dan berbaring di sebelah, satu amalan yang sering dilakukannya setiap hari.

Remaja itu dipercayai telah tersentuh bahagian kabel pengecas yang rosak lapor sumber media British itu.

maut direnjat elektrik

Remaja itu ditemui tidak sedarkan diri oleh ibu bapa dan dibawa ke hospital sebelum disahkan meninggal dunia lapor Metro.co.uk.

Doktor mengesahkan punca kematian adalah renjatan elektrik. Tidak dapat dipastikan sama ada kabel yang digunakan adalah kabel asal dibekalkan oleh Apple atau kabel dari pihak ketiga.

Pihak polis mendapati kabel berkenaan kelihatan lebih pendek berbanding kabel keluaran Apple yang memiliki panjang 0.5 meter.

Menurut sebuah halaman Facebook yang dicipta bagi mengingati kematiannya, gadis itu tinggal di Huong Son, sebuah daerah di utara wilayah Ha Tinh.

Ahli keluarga dan rakan-rakan menyampaikan ucapan takziah kepadanya melalui halaman berkenaan, memberitahu betapa mereka sangat menyayangi dan merindui mangsa.

Siasatan berhubung perkara itu masih dijalankan. — EdisiRakyat.com, 19 November 2017

No comments:

Powered by Blogger.