Ibu minum racun tak dapat bayar hutang pengajian

SEORANG ibu nekad minum racun rumpai akibat tertekan diminta untuk menjelaskan hutang pengajian. Kejadian yang dilaporkan oleh Harian Metro itu berlaku di rumahnya di Simpang Durian, Jelebu Negeri Sembilan.

Wanita berusia 44 tahun itu dikatakan bertindak meneguk racun rumpai pada kira-kira jam 1 tengahari semalam, kata Ketua polis Jelebu, Deputi Superitenden Kamarul Rizal Jenal.

Beliau dilaporkan sebagai berkata, kejadian disedari anak lelaki wanita itu yang berusia 11 tahun sebaik sahaja mendapati ibunya terbaring berhampiran stor dalam keadaan mulut berbuih.

Anak wanita berkenaan kemudian dilapor memberitahu neneknya tentang kejadian itu sebelum neneknya kemudian menghubungi menantu.

Wanita berkenaan kemudian dibawa ke hospital Tuanku Jaafar, Seremban oleh suaminya yang segera pulang dari Kuala Pilah sebaik sahaja menerima panggilan.

Hospital Tuanku Jaafar

"Berdasarkan siasatan, wanita itu dikatakan kemurungan di samping tertekan selepas diminta menjelaskan hutang pengajian. Dia kini dalam keadaan stabil," katanya. — EdisiRakyat.com, 26 November 2017

Post a Comment

Previous Post Next Post