Rakyat lelah dan marah kerana diperah kata Sheila Majid

KEADAAN ekonomi negara yang tidak stabil, dengan peningkatan harga barang dan kos sara hidup turut dirasai golongan artis. Penyanyi terkenal Sheila Majid turut meluahkan rasa kecewa melalui laman sosial.

"Makanan mahal, ringgit lemah, kos sara hidup tinggi dan peluang pekerjaan kurang. Rakyat Malaysia sedang lelah dan marah kerana diperah dengan hutang-hutang yang bukan kita buat."

"Berhentilah beri alasan dan mencari kesalahan. Tumpu kepada tugas untuk mengembalikan negara kita ke landasannya! Mengecewakan!" tulisnya melalui laman Twitter @SheilaMajid.

Luahan perasaan itu menerima sambutan luar biasa orang ramai di laman Twitter apabila menerima lebih 4,200 retweet ketika laporan ini ditulis.

Sheila Majid

Salah seorang pelakon terkenal, Sharifah Amani turut bersetuju dengan kenyataan itu.

"Long live Queen @SheilaMajid" tulisnya sambil memetik kembali kenyataan itu.

Sharifah Amani

Kebelakangan ini semakin ramai golongan penghibur, seperti pelakon, penyanyi dan pelawak tampil mengkritik keadaan ekonomi negara sekaligus menyampaikan suara rakyat bawahan yang merasa terbeban. — EdisiRakyat.com, 5 Disember 2017

7 Comments

  1. artis yang dah lupa diri..masa dipuncak pembangkang ke yg banyak bantu..elok lah cepat isi borang parti pembangkang mana yg nak pilih..senang tau siapa kau sebenar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20.41 buduh punya komen. Kapla bapak hang

      Delete
    2. umno dah tak popular di kalangan artis. kah kah kah! baru sekarang para artis dah makin sedar! bagus! biarlah najib, rosmah sekeluarga diterajang keluar seperti mugabe di zimbabwe! kah! kah! kah!

      Delete
  2. Jika tak kerana UMNO dan Barisan Nasional sudah tentu artis ini tidak akan menjadi terkenal seperti apa yang dikecapinya hari ini.

    Inilah contoh orang yang tidak tahu bersyukur tidak tahu menghargai jasa yang telah ditabur kepadanya.

    ReplyDelete
  3. Nampak tak modal dua ekor pencacai di atas. Sampai mati kelaparan pun kita disuruh berhutang budi dgn umno. Agaknya mrk ikut nasihat KJ supaya guna copy paste. Insyaallah tsunami rakyat akan tenggelamkan umno kali ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua wang yang umno gelapkan tu adalah wang rakyat. mengapa pula disuruh kita berhutang budi pula? itu wang rakyatlah bodoh! kalau rakyat tak nak bayar cukai termasuk cukai gst celaka tu, umnolah yang akan mati kelaparan dan akan melelong selurh negara ini kepada china!

      Delete
  4. kalau buat drama,orang umno lagi hebat dari artis

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post