Ketua Pembangkang Pulau Pinang enggan bertanding pada PRU14

KETUA Pembangkang Pulau Pinang Datuk Jahara Hamid dilaporkan berkata penggal kali ini merupakan yang terakhir bagi dirinya sebagai Adun Teluk Ayer Tawar, kerana beliau mahu calon-calon lebih muda bertanding pada pilihan raya umum ke 14.

Katanya beliau telah menulis surat kepada pimpinan parti meluahkan hasratnya untuk memberi jalan kepada pemimpin lain bertanding di kerusinya dalam pilihanraya umum akan datang.

"Sudah sampai masa saya bersara dan beri jalan kepada calon lebih muda dan bertenaga untuk mempertahankan kerusi Barisan Nasional ini," kata beliau kepada wartawan dalam sebuah majlis di Politeknik Seberang Perai hari ini.

Wanita berusia 67 tahun itu kali pertama menjadi ahli dewan negeri pada tahun 1995 sebelum beliau dilantik sebagai Exco Jawatankuasa Sukan, Pemuda, Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat dari tahun 1999 hingga 2008.

jahara hamid

Beliau berjaya mempertahankan kerusinya pada tahun 2008 ketika Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran kerajaan negeri. Beliau menjadi ketua pembangkang negeri pada tahun 2013.

Katanya, sudah sampai masa untuk memberi peluang kepada orang lain untuk mempertahankan kawasannya, namun beliau akan kekal sebagai penasihat semasa kempen pilihanraya.

"Walaupun saya tidak akan bertanding, sebagai Ketua Wanita Umno Tasek Gelugor, saya akan terus membantu calon yang dipilih bagi memastikan kemenangan selesa kawasan ini," katanya.

Menurutnya, beliau telah membawa perubahan dan kemajuan ke DUN Teluk Ayer Tawar selama 24 tahun berkhidmat meskipun berdepan cabaran-cabaran di bawah pentadbiran Pakatan Harapan.

"Sebelum 2008, Saya telah memperbaiki infra struktur untuk rakyat seperti ruang niaga 200 gerai untuk penjaja, dan jeti nelayan bernilai RM40 juta di Bagan Ajam," katanya.

Bagaimanapun dakwanya, projek jeti nelayan fasa kedua, untuk membina ruang simpanan sejuk, sebuah pejabat untuk Persatuan Nelayan, sebuah restoran makanan laut dan sebuah pasar untuk nelayan telah dibatalkan selepas pentadbiran baru mengambil alih negeri.

"Rancangan saya untuk membina dewan besar orang ramai tidak dapat diteruskan walaupun saya telah mendapat tanah dan peruntukan disebabkan kerajaan negeri pada masa ini tidak meluluskannya," kata beliau.

Menyebut tentang penggantinya yang bakal berdepan dengan calon dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), katanya rakyat tahu untuk mengundi siapa.

"Rakyat tahu semuanya tentang janji-janji kosong kerajaan negeri DAP yang gagal ditunaikan, dan mereka tahu bahawa PPBM akan buat perkara yang sama untuk mengundi dengan bijak," tambahnya. — EdisiRakyat.com, 10 Januari 2018

1 Comments

  1. Mohon dimaafkan sebelumnya....!! terpaksa sy ngeposting disini karna sy sudah mengalami skrg bagaimn rasanya tinggal di perantauan jd TKW. Anak dan suami di tinggal di kampung. Sy dulu 4 tahun 5 bulan tinggal di Taichung Taiwan.. hanya jeritan batin dan tetes air mata selalu menharap. tp tdk ada hasilnya sm sekali. Cuman gali lobang tutup lobang trus. dulu.. pengen pulang ke indo gaji tidak seberapa. Tetapi namanya juga rejeki itu tidak ada yg tau. Yg penting kita betul-betul yakin dan percaya Pasti ada jlan keluarnya. Halal tidaknya hanya tuhanlah yg menentukan. Kebetulan waktu itu sy istirahat di kamar buka facebook dapt nmor telpon Mbah Suroto di halaman tki sukses. setelah sy baca ternyata beliau murid Eyang Guru Jugo dari gunung kawi. dengan adanya Pesugihan Dana Ghaib ini dan Pesugihan Anka ghaib/Togel 2D sampai 6D pilihan..., sy memilih jalan Pesugihan Dana Ghaib saja karna tidak ada tumbal menumbal. alhamdulillah ternyata benar2 terbukti hasil nya dari Mbah. skrg sy bsa buka usaha kecil-kecilan di rumah.. ya allah terima kasih rejekimu ini yg enkau berikan. Mungkin ada teman pengen merubah nasib nya seperti sy. ini nomr nya Mbah Suroto +6282291277145 karna tidak ada salahnya kita berbagi. sy sudah merasakan manis pahitnya tinggal di perantauan. Trmksh

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post