SPRM serbu rumah Naib Presiden Parti Warisan Sabah

NAIB Presiden Parti Warisan Sabah, Datuk Peter Anthony dilaporkan tiba di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pagi ini untuk memberikan kenyataan berhubung kes pembelian sebidang tanah, namun kemudian dibawa ke rumahnya untuk serbuan.

Anthony, 46 tiba di pejabat SPRM di Kompleks Pentadbiran Persekutuan Jalan Sulaman, Kota Kinabalu kira-kira jam 10.25 pagi dan terus masuk ke pejabat tanpa bercakap dengan wartawan.

Turut bersama dengannya, peguam Martin Tommy, dan Loretto Paduka Jr. yang juga merupakan Setiausaha Agung Parti Warisan.

Pada jam 1.20, Anthony dilihat keluar dalam keadaan bergari dan dibawa masuk ke dalam sebuah kereta. Tidak dapat dipastikan sama ada dia telah ditahan.

anthony warisan

"Kami nak pergi ke rumah saya," katanya ketika ditanya kemanakah dia akan dibawa. Anthony turut dipeluk oleh sebilangan penyokong sebelum dibawa pergi.

SPRM mengeluarkan satu kenyataan dua hari lepas memberi tempoh selama 48 jam kepada Anthony untuk menyerah diri bagi membantu siasatan berhubung pembelian tanah bernilai RM155 juta di Daerah Tongod, Sabah.

Turut dikehendaki oleh suruhanjaya itu adalah peguamnya Michael Persis Ibu, yang dikatakan peguam mewakili RISDA.

Anthony telah ditahan oleh SPRM dalam bulan Oktober tahun lalu ketika disiasat berhubung dakwaan penyelewengan dana persekutuan untuk projek-projek pedalaman Sabah.

Dia merupakan antara 13 orang, termasuk Presiden Parti Warisan, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, yang telah ditahan sebelum dibebaskan kemudian dengan jaminan SPRM. — EdisiRakyat.com, 5 Januari 2018

1 Comments

  1. Sya kerja di Taichung Taiwan 4 THN 5 bulan. dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat. waktunya tidur mlm Kerja sampe subuh pgi apalagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 4 THN lebih., kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Suroto di facebook, awalnya sya ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Anka Togel 2D sampai 6D dan Pesugihan Dana Ghaib , tp sya beranikan diri coba telpon beliau. dan sya memilih Pesugihan Dana Ghaib nya. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, sya di Taiwan bisa pulang ke indonesia degan selamat jg dah Alhamdulilah..  jika sampean minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282291277145 smg bisa di bantu sprti sya. Amin...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post