Tidak tahan dibuli, pegawai polis tembak rakan sekerja

KESABARAN pasti ada batasnya. Ungkapan ini yang sesuai menggambarkan perasaan seorang anggota polis yang nekad menembak rakan sekerjanya menyebabkan lelaki itu maut kerana tidak tahan dibuli.


Menurut laporan berita media tempatan, hasil siasatan mendapati suspek yang berusia 19 tahun mengakui kepada pegawai penyiasat telah menembak mangsa berpangkat Sarjan itu kerana tidak tahan dibuli.


Menurut jurucakap polis dalam kenyataannya kepada AFP, mayat mangsa yang dikenali sebagai Sarjan Akira Imoto, 41 ditemui di sebuah pondok polis di Hikone, daerah Shiga Rabu lalu.


Mayat Imoto ditemukan dalam keadaan duduk di mejanya dengan kesan tembakan pada belakang dan tengkuk manakala tiada tanda-tanda berlaku pergelutan berlaku dan pistol mangsa tersimpan rapi, begitu yang dilaporkan dalam Japan Today.


anggota-polis-tembak-rakan

Mangsa dan suspek yang identitinya tidak dapat dipastikan sebelum diminata bekerja bersama-sama di mana mangsa telah ditugaskan untuk melatih suspek yang masih baru.


Menurut laporan Japan times yang dipetik dalam Harian Metro, pihak polis mengatakan mereka tidak melihat sebarang masalah antara dua anggota berkenaan sebelum kejadian.


Menurut laporan berita itu lagi, pihak Agensi Polis Kebangsaan menyatakan bahawa kejadian pembunuhan itu adalah yang pertama membabitkan anggota remaja.


Menurut Komisioner Jeneral agensi itu, kes itu adalah yang pertama membabitkan pembunuhan dengan cara itu melibatkan anggota dan rakan setugas.— EdisiRakyat.com, 13 April 2018

1 Comments

  1. Sy tidak tau apa ini cara kebetulan saja atau gimana. Yg jelas sy berani sumpah kalau ada ke bohongan sy sama sekali. Kebetulan saja buka internet dpt nomer ini +6282354640471 Awalnya memang sy takut hubungi nomer trsebut. Setelah baca-baca artikel nya. ada nama Mbah Suro katanya sih.. bisa bantu orang mengatasi semua masalah nya. baik jalan Pesugihan dana hibah maupun melalui anka nomer togel. Setelah sy telpon melalui whatsApp untuk dengar arahan nya. bukan jg larangan agama atau jalan sesat. Tergantung dari keyakinan dan kepercayaan saja. Syukur Alhamdulillah melalui bantuan beliau benar2 sudah terbukti sekarang. Amin

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post