Lelaki dari Pulau Pinang menang loteri RM69.6 juta

SEORANG ahli perniagaan dari Pulau Pinang dilapor berjaya memenangi hadiah loteri jackpot terbesar dalam sejarah Malaysia iaitu berjumlah RM69.6 juta dari Grand Toto 6/63 hari Rabu lalu.

"Kami sangat teruja dan kami tak boleh berhenti menjerit dan berlari-lari sekeliling rumah," kata pemenang tersebut yang mahu namanya dirahsiakan.

Lelaki berusia 40 tahun itu yang telah mengutip hadiah kemenangannya dua hari selepas keputusan diumumkan, sudah mula bermain judi nombor Sports Toto sejak empat tahun yang lalu, menurut satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Sports Toto Malaysia pada hari Selasa.

Bagaimanapun, bertaruh menggunakan nombor kereta miliknya tidak membuahkan sebarang hasil.



"Pada petang Rabu, saya terperangkap dalam kesesakan jalan raya ketika perjalanan untuk makan malam. Jadi ketika itu saya mengambil keputusan untuk melancong, saya ternampak sebuah kedai Sports Toto, dan saya fikir saya patut cuba nasib kerana semua kawan-kawan saya bercakap tentang Jackpot Toto terbesar baru-baru ini,"

"Ia merupakan kali pertama saya bertaruh dalam permainan Lotto, jadi saya keluarkan RM50 dan beritahu penjual bahawa saya nak bertaruh RM50 cabutan bertuah Grand Toto 6/63," katanya memberitahu Sports Toto.

Dia diberikan 25 set nombor nombor cabutan.

Dia tidak memeriksa keputusan pada malam itu, tetapi diberitahu oleh seorang kawan pada keesokan pagi bahawa seseorang dari Pulau Pinang telah memenangi Jackpot tersebut.

"Saya tak peduli dengan kata-kata kawan saya itu, dan meneruskan tugas harian saya. Saya bersarapan dan mulakan kerja di rumah.

"Tiba-tiba saya terfikir tentang jackpot yang dibeli, saya pun memeriksa tiket-tiket yang sudah dibeli. Ketika saya lihat satu Tekad sepadan dengan 26 nombor-nombor terakhir keputusan, iaitu 52 dan 53, saya mula sedar bahawa saya dah menang,"

Nombor-nombor kemenangan ialah 14, 16, 34, 39, 52 dan 53.

"Jadi saya memberitahu adik untuk memeriksa kesemua nombor-nombor untuk saya dan saya betul! Saya menang Jackpot!" tambahnya lagi.

Menurutnya dia akan mendermakan sebahagian daripada kemenangan itu kepada tabung kebajikan, membayar hutang piutang, dan melabur dalam hartanah di Pulau Pinang.

Jackpot Toto terbesar sebelum ini bernilai RM57 juta Supreme Toto 6/58 telah dimenangi dalam tahun 2012. — EdisiRakyat.com, 19 September 2017

2 Comments

  1. BAGAIMANA saya mendapat pinjaman saya dari syarikat yang hebat ini

    Halo orang sayang saya, saya Linda McDonald, kini tinggal di Austin Texas, Amerika Syarikat. Saya seorang janda pada masa ini dengan tiga kanak-kanak dan saya terjebak dalam keadaan kewangan pada April 2018 dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil saya. Saya cuba mencari pinjaman dari pelbagai firma pinjaman baik swasta dan korporat tetapi tidak pernah berjaya, dan kebanyakan bank menolak kredit saya, tidak menjadi mangsa penuh kepada orang-orang yang ada di sana yang memanggil mereka pemberi pinjaman diri mereka semua penipuan, semua yang mereka mahukan ialah wang dan anda juga tidak mendengar dari mereka lagi mereka telah melakukannya kepada saya dua kali sebelum saya berjumpa Encik David Wilson yang paling menarik adalah bahawa pinjaman saya dipindahkan kepada saya dalam tempoh 74hours jadi saya akan menasihati anda untuk menghubungi Encik David jika anda berminat untuk mendapatkan pinjaman dan anda pasti anda boleh membayarnya kembali pada masa yang anda boleh menghubunginya melalui e-mel ......... (davidwilsonloancompany4@gmail.com) Tiada pemeriksaan kredit, tanpa kosigner dengan hanya kadar faedah 2% dan pelan pembayaran balik yang lebih baik dan jadilah jika anda mesti menghubungi mana-mana firma dengan merujuk kepada mendapatkan pinjaman tanpa cagaran kemudian hubungi Encik David Wilson hari ini untuk pinjaman anda

    Mereka menawarkan semua kategori pinjaman mereka

    Pinjaman jangka pendek (5_10years)
    Pinjaman jangka panjang (20_40)
    Pinjaman berjangka media (10_20)
    Mereka menawarkan pinjaman seperti
    Pinjaman rumah ............., Pinjaman perniagaan ........ Pinjaman hutang .......
    Pinjaman pelajar .........., Pinjaman permulaan perniagaan
    Pinjaman perniagaan ......., pinjaman Syarikat .............. dan lain-lain
    E-mel .......... (davidwilsonloancompany4@gmail.com)
    Apabila ia datang kepada krisis kewangan dan pinjaman maka pinjaman kewangan David Wilson adalah tempat untuk pergi tolong katakan kepadanya Saya Puan Linda McDonald mengarahkan anda Good Luck ................... ....

    ReplyDelete
  2. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post