Pemandu teksi kenakan tambang RM950 dari KL Sentral ke Setapak

DUA warga Bangladesh dilaporkan terpaksa membayar tambang teksi berjumlah RM950 untuk perjalanan sejauh hanya 10km dari KL Sentral ke Setapak, pada hari Sabtu lalu.

Sumber daripada pihak polis memaklumkan kejadian tersebut berlaku selepas dua warga asing itu tiba dengan menaiki bas dari Kuala Terengganu.

Mereka berdua pada asalnya ditawarkan harga tambang sebanyak RM50 untuk setiap orang bagi perjalanan ke Setapak, membuatkan mereka segera bersetuju tanpa berfikir panjang.

Bagaimanapun lain ceritanya bila mereka sudah sampai ke destinasi yang ditujui.

Pemandu teksi memberitahu mereka harus membayar tambang sebanyak RM950.



"Mereka berdua pada asalnya membantah namun akhirnya mengalah kerana bimbang akan dicederakan. Pemandu teksi itu mempunyai kayu dan batang besi di dalam keretanya," kata sumber polis yang dipetik oleh NST.

Selepas menyerahkan wang berkenaan, mereka terus membuat aduan di Balai Polis Salak Selatan.

Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) dilaporkan turut menerima aduan yang sama. SPAD berjaya mengesan dan menahan pemandu berkenaan yang berumur 30 tahun selepas satu operasi khas dijalankan di pusat bandar semalam.

Kenderaan teksi yang digunakan juga Telah dirampas untuk membantu siasatan di bawah Seksyen 22 dan Seksyen 75 Akta Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD). EdisiRakyat.com, 07 Oktober 2017

Post a Comment

Previous Post Next Post