Siapa sebenarnya saudara Yusuf Azmi?

SELEPAS namanya menjadi popular terutama di laman media sosial Facebook dan Twitter, orang ramai mula tertanya-tanya siapakah gerangannya saudara Yusuf Azmi yang selalu disebut-sebut.

Yusuf Azmi yang tampil berserban setiap kali memperjuangkan nasib pengguna tertindas, adalah Pengarah Unit Tindakan Khas (UTK) Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM).

Beliau mula menyertai PPIM sejak enam tahun lalu. Lelaki yang memiliki enam orang anak ini, mula meningkat naik namanya sejak memperjuangkan isu pajakan kenderaan dan membela nasib pemilik stesen minyak.

Sebelum itu beliau giat memperjuangkan isu-isu berkaitan ceti haram dan kes-kes penipuan telefon.

Sebelum menyertai PPIM, Yusuf Azmi yang berusia 28 tahun, pernah bekerja sebagai penjual gas memasak, kiub ais, dan mengusahakan tiga buah restoran, namun semuanya sudah ditutup.



Isterinya, Sabrina Hamdan mengakui bahawa suaminya yang kelihatan tegas di luar, tidak terbawa-bawa watak itu di dalam rumah tangga.

"Dia seorang lelaki yang sukar untuk dicari, dia seorang yang bertanggungjawab dan sangat romantik,"

"Cara dia bercakap dengan isteri sangat lembut, walaupun di luar nampak garang, dia ada ciri-ciri yang semua wanita mahu," katanya dipetik oleh portal MMO.



Ibu dan ayah Yusuf berhijrah ke Subang Jaya, Selangor pada usianya lima tahun. Dalam usia 5 tahun itu, Yusuf mendakwa hidupnya tidak sama seperti kanak-kanak lain.

Beliau terpaksa berjalan membawa bakul untuk menjual nasi lemak bagi membantu ibu dan ayah yang berpendapatan rendah bertugas sebagai pekerja kilang.

Anak ketiga daripada tujuh adik beradik itu, mendakwa tindakannya menjual nasi lemak itu bukanlah disuruh atau dipaksa oleh sesiapa, tetapi lahir dari keinginan dirinya sendiri.

Yusuf Azmi bersekolah hanya sampai darjah enam kerana kehidupan keluarganya yang susah.

Menceritakan pengalaman hidupnya, Yusuf Azmi mendakwa beliau belajar memandu kereta seawal usia 13 tahun, kerana mahu jadi seorang peniaga.

Pada usia 15 tahun, beliau belajar memandu bas sekolah. Dakwanya lagi ketika umurnya 14 tahun, beliau sudah boleh memandu lori 3 tan.

Yusuf menyifatkan dirinya pernah berjaya menjadi orang kaya satu masa dahulu ketika usianya 19 tahun. Beliau pernah memandu dan memiliki kenderaan mewah. Namun tidak merasakan kebahagiaan.

Akhirnya seluruh perniagaannya bangkrap akibat ditipu jutaan ringgit sekembalinya pulang dari tanah suci Mekah. — EdisiRakyat.com, 11 Oktober 2017

2 Comments

  1. Assalamualaikum.. Ada sesiapa tahu macam mana nak contact dengan saudara Yusuf Azmi ?

    ReplyDelete
  2. Nama saya Elang Endah Saya seorang wanita bisnis di Indonesia dan saya bepergian ke negara lain karena bisnis, saya beberapa waktu yang lalu saya memiliki kemunduran dalam bisnis saya karena seseorang yang saya percayai begitu banyak berbohong kepada saya dan mengambil banyak uang saya. modal dengan harapan mengirimi saya barang. Saya mulai mencari bantuan dan seorang teman memperkenalkan saya ke Arab Credit Group Beberapa bulan yang lalu, saya takut karena cerita yang saya dengar tentang pinjaman online sebelumnya, tetapi saya berkata pada diri sendiri bahwa saya harus mencobanya, setelah menyelesaikan semua persyaratan yang saya miliki. pinjaman sebesar 700jt telah ditransfer kepada saya dan hari ini saya sepenuhnya kembali ke bisnis, jika Anda memiliki tantangan keuangan atau Anda mencari modal untuk memulai bisnis Anda sendiri di sini adalah kesempatan Anda, jika mereka dapat membantu saya tahu mereka akan membantu Anda juga . hubungi Arab Credit Group hari ini dan Anda akan senang melakukannya.

    Detail saya

    nama: Elang Endah
    email: elangendah7@gmail.com

    hubungi Arab Credit Group menggunakan.

    Perusahaan: Arab Credit Group
    Email: Arabcreditgroup@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post