Kemalangan bas kilang di tol juru, 8 orang maut, 33 cedera

SEKURANG-KURANGNYA 8 orang pekerja kilang maut manakala 33 lagi cedera dalam satu kejadian kemalangan dua bas kilang yang bertembung, pagi tadi. Kejadian pada jam 5:30 pagi itu berlaku berhampiran Plaza Tol Juru, Lebuhraya Utara Selatan Pulau Pinang.

Ketua Polis Seberang Perai Tengah, ASP Nik Ros Azhan Nik Abdul Hamid mengesahkan kejadian itu. Katanya satu daripada dua bas berkenaan yang membawa pekerja-pekerja warga Indonesia dan Nepal berhenti di tepi jalan selepas mengalami masalah enjin.

Sebuah lagi bas yang membawa 15 pekerja, gagal memberhentikan kenderaan sekaligus merempuh bas yang pertama, rempuhan itu mengakibatkan kenderaan berkenaan tertolak ke bahagian kanan jalan.



"Lapan orang maut setakat ini. Sejumlah 23 orang lagi mengalami kecederaan parah dan 10 lagi alami kecederaan minor," katanya seperti yang dipetik oleh News Strait Time hari ini.



Katanya kesemua 43 orang mangsa yang terlibat dalam kemalangan itu, termasuk mangsa yang maut adalah wanita. — EdisiRakyat.com, 24 Oktober 2017

Post a Comment

Previous Post Next Post