Pengurus pasukan amatur direman berhubung skandal rasuah bola sepak

SEORANG pengurus sebuah pasukan bola sepak amatur berusia 38 tahun merupakan individu kedua ditahan reman berhubung skandal mengatur perlawanan.

Perintah reman selama lima hari bermula pada hari ahad itu dikeluarkan oleh penolong pendaftar Mas Azmimin Ahmad, berikutan permohonan oleh pegawai pendakwaraya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Mohd Khairi Abdul Karim di mahkamah reman khas pada pagi hari Ahad.

Perintah itu bagi membantu siasatan SPRM berhubung skandal tersebut di bawah Seksyen 16(b)(A) Akta SPRM 2009.



Pengurus berkenaan yang ditahan pada hari Sabtu dipercayai bersubahat dengan individu pertama ditahan berhubung kes berkenaan — seorang jurulatih bola sepak sebuah kelab amatur — untuk mengatur perlawanan.

Jurulatih berkenaan yang berusia 40 tahun telah direman selama lima hari bermula hari Sabtu.

Memetik sumber tidak dinamakan, The Malay Mail melaporkan, pengurus itu ditahan di pejabat SPRM negeri ketika memberi keterangan Pada 3.25 petang semalam.

Sumber itu mendakwa mengesaki bahawa jurulatih berkenaan ada memberikan wang kepada jurulatih pasukan lawan bagi memastikan pasukannya memenangi Liga Bolasepak Rakyat (LBR) dalam bulan November tahun lalu.

"Pasukannya menang besar dalam perlawanan tersebut, menimbulkan curiga sekaligus satu laporan telah dibuat kepada SPRM," kata sumber berkenaan.

Pengurus berkenaan diwakili oleh peguam Raftfizi Zainal Abidin.

Ketika dihubungi, pengarah kanan Jabatan Siasatan SPRM, Datuk Sini Abdul Ghani mengesahkan penahanan pengurus pasukan terbabit. — EdisiRakyat.com, 7 Januari 2018

1 Comments

  1. Sya kerja di Taichung Taiwan 4 THN 5 bulan. dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat. waktunya tidur mlm Kerja sampe subuh pgi apalagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 4 THN lebih., kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Suroto di facebook, awalnya sya ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Anka Togel 2D sampai 6D dan Pesugihan Dana Ghaib , tp sya beranikan diri coba telpon beliau. dan sya memilih Pesugihan Dana Ghaib nya. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, sya di Taiwan bisa pulang ke indonesia degan selamat jg dah Alhamdulilah..  jika sampean minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282291277145 smg bisa di bantu sprti sya. Amin...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post