Tips rancang jantina anak melalui pemakanan

MERANCANG jantina anak melalui pemakanan pasti bukan sesuatu yang sukar dilaksanakan lebih-lebih lagi bagi ibu yang benar-benar berkeinginan mempunyai anak dari jantina tertentu.



Siapalah kita untuk menidakkan kuasa Allah. Tetapi tidak salah jika anda berusaha bagi mencapai impian terutama jika anda benar-benar berkeinginan mempunyai anak dari jantina tertentu.

Usaha disertai dengan doa mungkin membantu anda mencapai matlamat anda.

Secara saintifik pengambilan makanan yang seimbang adalah pengambilan makanan dalam nisbah 20%  pengambilan makanan berasid dan 80% makanan beralkali dalam diet seharian.

Tetapi jika anda dalam perancangan ingin hamil, tidak salah jika anda mencuba cara ini beberapa hari sebelum waktu subur anda iaitu lebih kurang hari ke-14 dari tarikh anda datang bulan .

Berikut adalah beberapa tips dan panduan pemakanan yang boleh anda cuba mengikut kajian saintifik:

Bayi lelaki

Bayi lelaki terhasil apabila sperma yang mengandungi kromosom (Y) bercampur dengan ovum yang hanya mempunyai kromosom (X). Hasil percantuman ini ketika persenyawaan akan menghasilkan janin yang mempunyai kromosom (XY) iaitu janin lelaki.

Kecenderungan anda dalam memakan makanan yang bersifat alkali yang tinggi memungkinkan anda menghamilkan anak lelaki.

Ini kerana, persekitaran beralkali membantu menguatkan kromosom (Y) yang mewakili jantina lelaki untuk persediaan proses persenyawaan.

Contoh makanan beralkali adalah:







Bendi
Kobis
Labu
Bawang
Halia
Lobak Merah
Terung
Buah Lemon
Limau
Tomato
Cili Benggala
Togei

Contoh minuman beralkali:

Jus sayur-sayuran

Menurut kajian dari University of Exeter and Oxford, pengambilan makanan yang mengandungi pelbagai nutrisi oleh ibu hamil seperti vitamin C, vitamin E dan vitamin B12 membuat ibu cenderung melahirkan bayi lelaki.

Contoh sumber makanan pelbagai mengandungi pelbagai nutrisi:

Kentang,bayam, kacang hijau, tomato, brokoli, anggur,pisang, buah pir, buah epal, mangga, ceri dan lain-lain.

Terdapat juga makanan yang bersifat asid di luar tubuh badan tetapi apabila di makan akan bertukar sifat apabila diproses di dalam badan.

Contohnya buah lemon. Apabila di makan, proses asimilasi dan penghadaman akan menukarkan sifat keasidan lemon itu menjadikan ia sangat beralkali di dalam badan.

Bayi perempuan

Bayi perempuan pula terhasil apabila sperma yang mengandungi kromosom (X) bercampur dengan ovum yang hanya mempunyai kromosom (X). Hasil percantuman ini ketika persenyawaan akan menghasilkan janin yang mempunyai kromosom (XX) iaitu janin perempuan.

Berbeza dengan lelaki, untuk mendapatkan anak perempuan, anda perlu memperbanyakkan makanan berasid dalam diet pemakanan anda.

Ini bagi membantu mewujudkan suasana dan persekitaran berasid yang mampu menguatkan kromosom (X) agar lebih kuat dari kromosom (Y) yang mewakili jantina perempuan ketika proses persenyawaan berlaku.

Contoh makanan yang berasid:






Daging
Ikan
Ayam
Coklat
Gula
Bijirin
Roti
Produk Tenusu

Contoh minuman berasid:

Susu
Kopi
Teh
Jus Buah-buahan

Anda boleh merujuk gambarajah di bawah sebagai rujukan makanan apa yang mempunya sifat keasidan yang tinggi dan keasidan yang rendah.






Semoga dengan sedikit panduan ini dapat membantu anda dalam usaha mendapatkan anak dari jantina yang anda idamkan tanpa cara yang sukar.  Semoga Berjaya!EdisiRakyat.com, 10 Februari 2017

Post a Comment

Previous Post Next Post