Saya tiada niat untuk jadi Menteri Besar Selangor — Noh Omar

KETUA Badan Perhubungan UMNO Selangor, Tan Sri Noh Omar berkata beliau tidak ada niat untuk menjadi Menteri Besar Selangor sekiranya Barisan Nasional (BN) berjaya merampas negeri berkenaan dalam pilihan raya umum ke-14 akan datang.

Beliau dilaporkan berkata, segala usahanya dan BN di dalam membantu penduduk Selangor selama ini dilaksanakan dengan jujur sebagai satu tanggungjawab kepada rakyat di negeri berkenaan.

"Seorang pemimpin tidak patut memasang cita-cita untuk memegang jawatan kerana ia boleh menyebabkan rasa kecewa, dan sekiranya tidak terpilih, boleh membawa perpecahan di dalam parti.

"Jawatan itu terpulang kepada pimpinan, keutamaan kita untuk menang di Selangor dulu. Sesiapa pun yang layak boleh jadi Menteri Besar," katanya kepada wartawan di Pangsapuri Taman Seri Aman Petaling Jaya.

Negeri Selangor telah diperintah oleh parti gabungan Pakatan Harapan yang diterajui oleh Datuk Seri Azmin Mohammed Ali dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) sejak tahun 2008.



Noh Omar antara pemimpin Umno Selangor yang disebut-sebut bakal dilantik menjadi Menteri Besar Selangor sekiranya Barisan Nasional berjaya menawan negeri itu pada pilihanraya umum yang akan datang. — EdisiRakyat.com, 8 Oktober 2017

Post a Comment

Previous Post Next Post