Pertandingan bola sepak disabotaj dengan longgokan pasir

PERTANDINGAN Bola Sepak 7 sebelah anjuran Ahli Parlimen Bukit Katil, minggu lalu cuba disabotaj oleh pihak tertentu apabila 5 buah lori telah menurunkan beberapa longgokan pasir di atas padang tempat pertandingan sehari sebelum ia berlangsung.

Tinjauan EdisiRakyat minggu lalu mendapati terdapat dua longgokan pasir di depan kedua-dua tiang gol di atas Padang Bola Sepak Kampung Tambak Paya Melaka.


Manakala beberapa longgokan pasir lagi diletakkan di belakang salah satu tiang gol. Difahamkan kerana sudah dihalang oleh penduduk setempat, lori yang membawa pasir berkenaan tidak sempat menurunkannya di tengah padang.

Beberapa orang penduduk kampung yang ditemui mendakwa, kejadian itu berlaku pada tengah hari, ketika waktu solat Jumaat.

"Sepuluh buah lori bawa pasir nak tuang di atas padang, tapi kami orang kampung berjaya halang 5 buah lori, dan suruh mereka balik," kata salah seorang penduduk yang ditemui.

Berikutan kejadian itu, penduduk kampung terpaksa bergotong-royong memindahkan longgokan pasir tersebut bagi membolehkan pertandingan yang dirancang berlangsung seperti yang diharapkan.


Pengerusi Gagasan Keadilan Melaka, saudara Mohd Jailani Khamis, ketika ditemui meluahkan rasa kecewa dan marah terhadap tindakan sabotaj itu.

"Tindakan ini mensabotaj bangsa mereka sendiri, sedangkan kita melakukan program yang memberi manfaat kepada bangsa kita sendiri, khususnya rakyat Melaka di Tambak Paya." katanya.

Tinjauan EdisiRakyat pada keesokan harinya mendapati, program tersebut berjaya dianjurkan dengan baik, menyaksikan sejumlah 32 pasukan bersaing dalam pertandingan itu.


Ahli Parlimen Bukit Katil, Shamsul Iskandar turut hadir menyaksikan kejohanan itu dan sempat menyampaikan hadiah kepada para pemenang yang berjaya. — EdisiRakyat.com, 7 Januari 2018


*** Laporan ini disiarkan lewat atas permintaan orang kampung, yang bimbang kejohanan bola sepak tersebut gagal dianjurkan jika laporan tentang perbuatan sabotaj ini tersebar sebelum tamatnya pertandingan berkenaan.

1 Comments

  1. Sya kerja di Taichung Taiwan 4 THN 5 bulan. dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat. waktunya tidur mlm Kerja sampe subuh pgi apalagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 4 THN lebih., kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Suroto di facebook, awalnya sya ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Anka Togel 2D sampai 6D dan Pesugihan Dana Ghaib , tp sya beranikan diri coba telpon beliau. dan sya memilih Pesugihan Dana Ghaib nya. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, sya di Taiwan bisa pulang ke indonesia degan selamat jg dah Alhamdulilah..  jika sampean minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282291277145 smg bisa di bantu sprti sya. Amin...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post