Warga emas maut kena langgar kereta dipandu remaja tiada lesen memandu

REMAJA perempuan berusia 16 tahun yang memandu sebuah kereta tanpa lesen memandu dikatakan telah merempuh sebuah motosikal mengakibatkan kematian seorang warga emas berusia 65 tahun.

Ketua Polis Padang Terap, DSP Ahmad Nasir Jaafar dilaporkan sebagai berkata bahawa kejadian tersebut berlaku pada jam kira-kira 5 petang pada hari Jumaat.



Beliau turut mengesahkan bahawa kereta tersebut telah merempuh motosikal terbabit sebaik saja ia cuba melintasi sebatang jalanraya.

"Pemandu kereta berkenaan gagal untuk menekan brek dan telah merempuh sebuah motosikal mengakibatkan seorang warga emas wanita berusia 65 tahun meninggal dunia di tempat kejadian. Kereta berkenaan pula terhumban ke dalam parit," katanya sambil menambah bahawa motosikal dan penunggangnya telah terseret sepanjang jalan kira-kira sejauh 21 meter.

Menurutnya kemalangan itu berlaku di Kampung Musa di Kuala Nerang pada hari Jumaat.

Pemandu kereta tersebut bersama dengan rakannya yang juga berusia 16 tahun terselamat hanya mengalami kecederaan kecil. Bangsa yang juga dikenali sebagai lidah Mat Hashim mati di tempat kejadian.

"Kematian telah disahkan oleh pasukan perubatan di tempat kejadian. Siasatan awal kami mendapati bahawa pemandu kereta tersebut tidak memiliki lesen memandu," katanya.

Laporan polis berhubung kemalangan tersebut telah dibuat pada jam 11 malam hari Jumaat. — EdisiRakyat.com, 25 Mac 2017

1 Comments

  1. Assalamulaikum admin,

    Sudi ke kalau kita link blog sama2.
    Kalau diterima harap beri tau saya.

    http://biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    Terima kasih.

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post