Ads Top

Minta disolek di tangga, MUA hampir jadi mangsa jenayah 'pelanggan'

SEORANG jurusolek hampir menjadi mangsa jenayah apabila dihubungi oleh seorang pelanggan yang tidak dikenali melalui aplikasi WhatsApp yang meminta khidmat solekan seawal 6.30 pagi.

Jurusolek itu yang tidak mengesyaki sebarang perkara pelik pada awalnya walaupun dihubungi seawal jam 1.58 pagi melayan permintaan pelanggan itu inginkn disolek ketika dia terjaga dari tidur lebh kurang jam 5 pagi.

Berikut adalah perkongsian yang diambil dari laman Facebook jurusolek yang dikenali sebagai Azah Jamil.



Melalui perkongsian di atas, mujur Azah bertindak bijak disaat akhir meninggalkan kawasan itu kerana dari perbualan akhir, kelihatan 'pelanggan' yang mengatakan dia ibu tunggal yang minta disolek untuk acara dinner pagi di tangga memang amat mencurigakan.

Azah Ramli telah membuat laporan polis dan semoga pihak polis dapat menangkap suspek secepat mungkin agar orang lain tidak menjadi mangsa.




Semoga perkongsian saudari Azah Jamil ini boleh dijadikan iktibar dan mengelakkan anda dari menjadi mangsa jenayah apabila berurusan dengan orang tidak dikenali dalam apa jua keadaan. — EdisiRakyat.com, 16 Mei 2017

No comments:

Powered by Blogger.